Konsumtion av alkohol under graviditeten har varit ett omdiskuterat ämne, där olika forskning har kommit fram till olika resultat.
Nu visar en stor forskning utförd bland 91 843 gravida kvinnor under tiden 1996-2002 att till och med ett glas vin om dagen kan öka risken för missfall med 50 procent. Fyra glas vin fördubblar risken. Undersökningen publicerades i tidskriften Journal of Epidemiology.
Studien är en del av projektet ”Bedre sundhed for mor og barn”, som många forskningsinstitutioner står bakom.
Lär mera här